E-mail: Hasło: Pamiętaj mnie Nie pamiętam hasła
SukcesMarketing.pl
Adrianna Skrzypek

3 fundamenty profesjonalnego wizerunku

   Kochamy wszystko to, co jest piękne, eleganckie i po prostu „dobrze wygląda”. Lubimy otaczać się ludźmi zadbanymi, którzy pomimo wszechogarniającego braku czasu potrafią zawsze i wszędzie dobrze wyglądać, a nawet elokwentnie się wypowiadać. Często przyglądamy się, według nas idealnie ubranym osobom, w nadziei, że przyjdzie taki dzień, kiedy i my również będziemy potrafili się tak ubrać, uczesać, czy nawet zrobić taki sam makijaż, jak kobieta, którą właśnie minęliśmy na ulicy.

          W dzisiejszych czasach wygląd zewnętrzny jest wizytówką, zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet. Tak samo ważną jak ta, którą większość przedsiębiorców, biznesmanów i przedstawicieli wielu branż codziennie nosi w swoim wizytowniku. Tempo życia nie pozwala nam często na bliższe poznawanie każdej nowej osoby, dlatego warto czasem postawić ostatnią kartę na profesjonalny wizerunek, dzięki któremu często zostajemy zapamiętani. Jest on rodzajem „przepustki” do tego, jakie pierwsze wrażenie wywołamy u swojego rozmówcy, a mamy na to tylko dziesięć sekund!

          Profesjonalny wizerunek składa się na trzy podstawowe fundamenty:

  •     PIERWSZE WRAŻENIE
  •     WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
  •     ELOKWENCJA

          Rozszerzmy krótko każde z tych pojęć.


Pierwsze wrażenie

          Czyli po prostu pierwsze wrażenie. Idąc ulicą czy siedząc w kawiarni zawsze wysyłamy komunikat o sobie do osób, które właśnie nam się przyglądają. Najważniejsze jest to, abyśmy na pierwszy rzut oka byli zadbani i schludni. Powinniśmy unikać tak błahych wpadek, jak niewyprasowana koszula czy brudne buty, a zawartość naszej torebki czy aktówki powinna być uporządkowana tak, aby przyszły klient, w pierwszym wrażeniu nie odebrał nas jako osobę chaotyczną. Wywołuje to niepotrzebny pośpiech na spotkaniu i pozostawia niezatarte wrażenie braku profesjonalizmu. Powinniśmy pamiętać, iż dokumenty powinny znajdować się w odpowiednio wcześniej przygotowanych teczkach, a wizytówki – w eleganckim, najlepiej skórzanym, wizytowniku. Nigdy nie wyjmujmy swojej wizytówki z kieszeni, nawet kiedy wydaje się nam, że tak będzie szybciej. Szybciej na pewno, ale na pewno nieprofesjonalnie.


Wygląd zewnętrzny

          Większość z nas prawie każdego ranka staje przed szafą i nie wie, w co ma się dzisiaj ubrać. Szczególnie wtedy, kiedy zależy nam, aby wyglądać jak najlepiej. Niewątpliwym już jest, że nasz wizerunek musi być elegancki, schludny, a przede wszystkim zgodny z naszą osobowością.

To, jak wyglądamy prawie zawsze wpływa na naszą pewność siebie, co z kolei przekłada się na nasze stosunki z szefem, współpracownikami, przełożonymi, a nawet z partnerem czy partnerką. Nasz wygląd zewnętrzny świadczy również o szacunku względem osób, z którymi się spotykamy. Pokazujemy w ten sposób, że poważnie traktujemy drugą osobę. Niejednokrotnie także odzwierciedla nasze doświadczenie i wiedzę w reprezentowanej przez nas branży, bowiem wyglądamy wtedy na w pełni kompetentnych. Niewątpliwym jest również fakt, że profesjonalny wygląd gwarantuje o wiele większe szanse podczas rozmowy kwalifikacyjnej.


Elokwencja

          Ku zaskoczeniu niektórych osób, na profesjonalny wizerunek składa się również poprawne elokwentne wypowiadanie się i dbałość o pisownię w języku, w którym piszemy listy, dokumenty, czy nawet zwykłe notatki. Jeśli mówimy nieskładnie, używamy wulgaryzmów, kolokwializmów czy innych niestosownych słów, to chcąc czy nie, jesteśmy postrzegani jako nieprofesjonalni, o lekceważącym podejściu do innych, a nawet jako osoby bez wyczucia. Choć nie każdy uważa, że potrafi bardzo dobrze mówić, a nawet przemawiać, to istnieją organizacje, które pomagają te umiejętności oszlifować niczym diament. Taką organizacją jest na przykład Toastmasters International, a spotkania jej członków odbywają się w wielu dużych miastach w Polsce i na świecie.

          Podobnie jest w piśmie. Kiedy piszemy list, e-mail, a nawet notatkę na nasz fanpage na Facebooku czy innej stronie internetowej, powinniśmy 2-3 razy sprawdzić jej treść przed opublikowaniem pod względem stylistycznym, językowym i ortograficznym. Dopiero tak zredagowaną wiadomość powinniśmy wysłać czy opublikować.


        Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę, jak ważny jest profesjonalny wizerunek. To on często umożliwia, oczywiście poza odpowiednio przedstawioną ofertą, zdobycie przychylności klienta, a co za tym idzie – determinuje tempo rozwoju naszej kariery zawodowej, a czasem nawet prywatnej. Najważniejszym celem w profesjonalnym wizerunku jest przedstawienie siebie jako osoby kompetentnej, uprzejmej, rozsądnej i takiej, której można zaufać. Kiedy zadbamy o każdy szczegół, jakim jest wygląd zewnętrzny, aparycja oraz przygotowanie do prezentacji, będziemy bezkonkurencyjni, bez względu na to, czy patrzy na nas dwustuosobowa widownia czy tylko jedna osoba.


Ten artykuł ukazał się również na blogu Ekspertologia.pl:http://ekspertologia.pl/wizerunek/3-fundamenty-profesjonalnego-wizerunku/

Publikacja: 17 sierpień 2014
Odsłon: 8461
Autor: Adrianna Skrzypek
E-mail: adrianna.skrzypek@successmind.club
POLECAMY
FACEBOOK
© Copyright 2017. SukcesMarketing.pl